2011. április 25., hétfő

Incheon

Az utóbbi időben is sok minden történt, csak lemaradtunk a dokumentálással.
Április elején elkirándultunk Incheonra, ami egyrészt Szöul határában (DNY irányban) egy kisebb város a parton, másrészt mellette egy szigeten van a Szöul-Incheon nemzetközi repülőtér (ahova februárban is érkeztünk).
Ide is a "mi" metrónkkal lehetett kijutni, mint Suwonba (elágazik a vonal, ez a másik ága). Fő nevezetessége talán az, hogy régebben, amikor még a hajózás volt a ki-be csatornája a dolgoknak-embereknek, akkor nagyon fontos kikötőnek számított. Illetve most is nagyon busy ipari kikötő, rengeteg daruval meg kiépített partszakasszal meg átrakodó üzemekkel meg talán gyárakkal, és markolót meg targoncát is bőven láttunk, ami a járművek iránt érdeklődő kisfiúcskát teljesen lenyűgözte.
A kereskedelmi vonal lehetett talán az oka, hogy nagy kínai kolónia élt itt korábban, aminek a nyomát a Chinatown őrzi (a kínai negyed), most leginkább turistacsalogató minőségben, és sok étteremmel (az egyikben mi is finomat ettünk).
McArthur amerikai tábornoknak és a koreai-amerikai barátságnak is nagy szobrokat állítottak, mert itt szálltak partra, amikor az '50-es évek eleji észak-dél-koreai háborúban jöttek segíteni a délieknek, az északiakat kitessékelni. (a szobrok előtti parkban csodaszép tulipánok virultak, hű, de örültünk! elsők idén, és aznap is tök hideg volt amúgy.)
Később átkompoztunk a repteres szigetre. Itt rögtön a kiszállás után egy nagy és irtó érdekes hal (és tengeri kalafantyú)-piac fogadott minket, ahol láthatóan friss (és gazdag) fogásokat szortíroztak szét nagyobb halakra, kisebb halakra, különféle kagylókra, nagyobb rákokra, kisebb (garnéla) rákokra, apró szemetekre. Biztos kihagytam még másokat is - ja igen: polipokat is láttunk kicsit-nagyot, meg rücskös furcsaságokat (mi agynak tituláljuk egymás közt, mert arra emlékeztet), meg stbstb. Ezeket vásárolni is lehetett, meg csomó kis étkezde frissen sütötte-főzte is a vendégeknek, amit kértek.
Aztán buszoztunk is nézelődni a szigeten, leginkább egy hatalmas építési területnek nevezhetném, csomó új út, folyamatban levő földmunka, épülő magas lakótelep, stb. Meg néhol szép tengerpart, több helyütt beachnek kialakítva a szokásos árusokkal-éttermekkel, meg vízbe szaladgáló lelkes emberekkel (a tipikus szitu, amikor mi örülünk, h épp nem vacogunk az alig 10 fokban, ők meg nyakig vizesek farmerostul a hullámokban..).
Aztán a repteret is kicsit felderítettük, az oda/onnan vezető gyorsvasúttal együtt, hogy ha legközelebb valahova (... lásd a pekingi posztot, amit igyekszünk hamarosan szintén megírni :) ), akkor tudjuk, mit hol találunk, mire mennyi időt szánjunk. Meg kiélveztük a reptéren belüli orchidea- meg egyéb virágcsodaligeteket, Gergő követelte, hogy mégegyet, mégegyet akar szagolni.

(képek a picasaweb.google.com/harangozogergo albumunkban, külön mappa - meg másokat is töltögettünk, nem mindegyikhez mesélünk itt külön)

1. Haho! Orulok az uj elmenyeknek, erdekes lehetett a sok herkentyu - nekem a kepek alapjan nem volt tul etvagygerjeszto... Varom a pekingi beszamolot is! Sokat gondoltunk ratok innen az irorszagi nyarias husvetbol. Sok puszi!